Monday, September 19, 2011

Menabung 30sen sejak 1950

Salam

Awal2 pagi kalau aku pergi kerja aku suka pasang Radio Hot Fm..
Coz masa tu banyak info yang best2 dan menarik..

Pagi tadi Am Krew Hot Fm bagi aku 1 info yang membuatkan aku rasa kagum..

Ada sorang pak cik ni..Mail Ibrahim,77 tahun bekerja sebagai seorang kelasi..
Dia ni dah mula mengumpul RM0.30sen sejak dari tahun 1950 dengan niat untuk menunaikan fardhu haji pada suatu hari nanti..

Maknanya dia dah mengumpul duit tersebut selama 61 tahun..

Alhamdulillah berkat usaha dan doa dia tahun ni Insha Allah dia akan pergi menunaikan haji..

Betol2 kagum..jOm follow dia!!







6 comments:

anyss said...

Assalamualaikum,
Lorrrr gitu kesahnya! kena sokong pak cik mail ni...menabung sejak berzaman nak pi Haji. Ingatkan menabung sejak kecik nak beli cincin berlian juta-juta lemon la la la ----> jom menabung singgit sehari untuk pi mekah. Tak yahlah beli berlian bagai, kena rompak kang susah ;)

Add Remove Block said...

tu la, kadang2 pelik jugak kenapalah duit gaji tu sesen pun x tinggal ...'lengis' ... kalau menabung dari kecik berapalah agaknya duit kita ye ???

nick dot anis said...

kagum gile..kita tak sbr kot..lau kumpul sen2 nak banyak je kan..so asyik terguna je la:-)

solihynramly said...

tabik la kat dia...salutee!

Khuzrin Kamarudin said...

power gila pak cik ni...

azah87 said...

mmg power la pak cik ni..tabik kat dia..lau azah pOn x thn kot mata ni tgok tabung tu..ahahaha..kompom asek terguna..lau menabung dari kecik kompom dah bleh beli berlian kan..keh3..p bgus g lau dapat g mekah.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...