Friday, May 18, 2012

Tabahnya Hati Seorang Ibu Ini

Tabahnya hati seorang ibu ini..

Apabila pada usia kandungannya telah mencecah 6 bulan seorang doktor telah mengesahkan kecatatan pada bahagian otak anaknya yang boleh mengakibatkan kematian segera setelah bayi tersebut dilahirkan..

Tabahnya hati seorang ibu ini..

Apabila doktor menyuruhnya membuat pilihan samada mahu meneruskan kandungannya atau pun 'dihentikan' setakat itu..

Tabahnya hati seorang ibu ini..

Apabila dia menetapkan hati ingin meneruskan kandungannya walaupun masa kelahiran bayi yang masih berbaki 3 bulan memerlukan kekuatan hati yang sangat tinggi untuk menempuhinya,,

Tabahnya hati seorang ibu ini..

Apabila kelahiran bayi yang seharusnya disambut dengan penuh kegembiraan disambut dengan wajah yang pasrah dengan ketentuan-Nya..

Tabahnya hati seorang ibu ini..

Apabila mengetahui anaknya yang telah dikandungkan selama 9 bulan itu telah pergi selamanya setelah berusia sehari..

Tabahnya hati seorang ibu ini..

Apabila seorang doktor bertanyakan kenapa dia nekad mahu meneruskan kandungannya sedangkan dia tahu apa yang akan terjadi..

Tabahnya hati seorang ibu ini..

Apabila dengan hati yang penuh sebak, perlahan dan tenang dia menjawab "saya hanya ingin dia merasakan kehidupan di dunia ini walaupun hanya sekejap"




Thursday, May 3, 2012

Nurse takut Suntikan


Selamat malam kawan-kawan.. Nak share sikit nih...

Semalam kan..semua staff hospital di arahkan untuk pergi mendapatkan suntikan vaksin untuk measles (campak). Kalau ikut hati memang azah tak nak pergi. Tapi oleh kerana suntikan tu wajib di terima oleh semua staff yang tak ada sebarang halangan contohnya macam alergik telur ke.. jadi azah terpaksa pergi juga.Itu pun setelah amaran di keluarkan oleh pihak atasan pagi tadi.Hehehe..

Bukan apa azah tak nak disuntik. Sakit tu..Hehehe..

Walaupun sebagai seorang jururawat salah satu tugasan kami adalah menyuntik pesakit..siap bagitau pesakit yang suntikan tu tak menyakitkan sangat dan sakitnya hanya rasa sekejap jer.Memang betul pun semua tu kan. Tapi yang menjadikan azah takut disuntik bukan apa. Jarum tu haa.. Azah tau jarum dia kecil jer pon.. Tapi tajam..ahahaha.. Kalau untuk dicucuk kat bahagian badan kita ni..adohh.. Tak dapat nak dibayangkan dengan kata-kata..

Siap azah tanya dengan kawan azah "Kalau alergik suntikan boleh tak kalau tak disuntik?"

Ahahaha..lucu..Jururawat pon takut dengan suntikan kan..

Jururawat pon manusia la der.Boleh rasa sakit.hehe..

Tapi jangan la dengan kata-kata azah ni korang terus takut nak dapatkan suntikan sekiranya perlu ok..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...