Pages

Tuesday, November 8, 2011

Ketika Cinta Bertasbih 2

Assalammualaikum w.t.b
Sebelum ni azah ada kongsikan pendapat azah berkaitan dengan sinetron indonesia Ketika Cinta Bertasbih (Special Ramadhan)

Sekarang Azah nak bagi pendapat azah tentang Ketika Cinta Bertasbih (Meraih Ridho Ilahi) plak..


Ada jugak beberapa episod yang azah terlepas tengok disebabkan azah bekerja shift yang tidak menentu ni tapi sekurang2nya azah tak jauh ketinggalan..lagi2 ada episod ulangan pada waktu malam dan hujung minggu..

Ok lah..tak nak la buang tenaga korang baca ayat2 basi azah tu..hehehe..
Akhirnya berakhir juga sinetron KCB (Meraih Ridho Ilahi)..
Dalam sinetron KCB yang lepas kisahnya lebih tertumpu kepada pasangan suami isteri Ustaz Azam dan Ustazah Anna..
Kali ni kisahnya lebih tertumpu kepada Ustaz Ilyas dan Husna iaitu adik kepada Ustaz Azam..


Kisah kali ni pun tak kurang hebatnya..Lebih banyak konflik yang mencabar wujud dan pastinya dapat ditangani dengan sangat baik..
Dalam kisah kali ini Husna diduga oleh Allah dengan penyakit jantung di saat dia sudah hampir menjalani kehidupan sebagai isteri kepada Ustaz Ilyas..Husna menjalani dugaan yang lebih berat apabila doktor yang merawatnya iaitu Dr.Fajar (Wingky Wiryawan) dalam diam2 jatuh cinta padanya dan tidak dapat menerima hakikat apabila diberitahu bahawa Husna akan berkahwin dengan Ustaz Ilyas.Dr Fajar mula mengambil kesempatan diatas kelemahan Husna iaitu adiknya Sarah yang sedang dirawat dihospital. Konflik lebih menjadi2 bila wujudnya tunang Doktor Fajar iaitu Astrid (Rini Yulianti)

Nak tau ending dia?
Azah just nak bagitau ending dia memang cantik..Kebahagian dapat dikecapi oleh semua orang..Tiada yang berduka..dan pastinya ending dia membuatkan korang puas hati..Cuma kali ni seperti ada sedikit kelam kabut..Azah rasa episod ending dia dapat dilanjutkan ke 1 lagi episod..Coz macam terlalu mengejut.Duration untuk satu2 babak pada episod ending macam pendek sangat..Kalau duration dia lebih panjang dan dilanjutkan ke 1 lagi episod mungkin ending dia akan menjadi lebih mantap..

Tapi tu just pendapat azah sebagai penonton..
Rasa2nya kehidupan rutin family azah akan sedikit hambar sedikit coz cerita tu dah habis..Kalau tak setiap petang family kami akan berkumpul untuk sama2 menonton cerita ni..

Sinetron KCB yang lepas dah ada kesinambungan..Sinetron KCB kali ni ada kesinambungan tak yer...

Hmmmmm...


2 comments:

Anonymous said...

thanks dik!!! waah akak tak tgk cite ni.. tak sempat2.. banyak noo cite nak tgk.. bagus jgk awak update hiii bookmark terus senang nak bace nanti len kali ;)

azah sofi said...

@kakak:-tgok la kak..x rugi..azah dulu pOn x tgOk citer ni wlupun fmly azah tgOk cOz salu bz keje..tetiba jer 1 hari ase nak join diorang tgok..cek2 trus melekat n salu nak ikuti citer ni..Terbaik!!! :)

Teman Bagaikan Keluarga