Pages

Friday, August 12, 2011

Cuti.. oh tak jadi..

Masuk hari semalam aku dah bekerja selama 8 hari berturut2 tanpa cuti..

Hari ni aku cuti..!!! Yeay!! Seronoknya rasa..

Ini lah yang aku tunggu2kan selama beberapa hari ni..

Esok plak aku dapat guna public holiday aku yang belum dipakai..

Wah..memang rasa best sangat2..

Otak aku pun berkata2..

'Akhirnya dapat jugak aku rehat..Penatnya badan aku ni..Nak ilek2 la..hehehe..'

Akhirnya petang menjelang..

Dalam pukul 2.30petang mak aku ajak aku pergi beli barang2 dapur..Nak dekat pukul 4 baru sampai kat rumah..

Bukan setakat beli barang dapur jer..

Durian pun kami dapat..hehehe..

Bila dah sampai umah aku bukak laptop..

Ingat nak online jap sebelum start 'berdisko' kat dapur..

Baru jer start online tetiba handphone aku berbunyi..

Pihak hospital yang telefon..

Aku serba salah..nak angkat ke tak..coz aku tau mesti ada something ni..

Handphone aku berbunyi lagi untuk kali ke 2..

Kali ni senior yang sangat aku hormati yang try kol aku..

Makin buat aku serba salah..

Kali ni handphone aku berbunyi lagi untuk kali ke 3..

Aku terus angkat tanpa ragu2..

Senior aku bagitau aku perlu turun kerja malam untuk malam ni n esok..

Coz ada 2 orang staff yang tak dapat turun coz emergency leave n sick leave..

Senior aku betul2 minta maaf coz terpaksa suruh aku turun..

Sebab dia tau aku dah bekerja selama 8 hari..

Lepas panggilan diputuskan tiba2 aku terasa badan ni penat sangat2..

Lagi2 bila tau nak kena keja start malam tu jugak..

Biasanya kalau aku nak keja malam aku akan tidurkan diri dalam kol 3 lebih..supaya dapat simpan tenaga untuk malam tu..

Tapi masa tu jam dah pukul 4 lebih..

Aku terus pergi iron baju uniform..

Tengok2 jam dah nak kol 5 baru aku abis iron baju..

Aku terus siapkan beg yang aku nak bawak pergi kerja..

Coz takut ada barang tertinggal..

Kol 5 jer aku try nak lelapkan mata..

Tapi alangkah degilnya mata ni..

Susah sangat2 nak tidur..huhuhuhu..

Tup tap tup tap..

Akhirnya jam dah kol 6..

Malas aku nak layan mata aku yang malas ni..

Soo...

Aku pergi mandi sementara tunggu masa untuk berbuka puasa..

(nasib baik aku tingaal dengan family..tak payah la susah2 sangat nak fikir pasal makanan berbuka puasa..huhuhu..)

Lepas berbuka puasa aku terus bersiap untuk pergi kerja..

Sebelum pukul 8 aku dah bertolak dari rumah berbekalkan mental n fizikal yang tak bersedia pun nak kerja..huhuhu..

Tak pe la.. Bukan sengaja pun kawan aku tak turun kerja..

Hari ni aku cover diorang..

Mana tau esok lusa aku perlukan diorang untuk cover aku..

hehehe..

Berat sama di pikul..

Ringan sama dijinjing..

Keranamu rakan seperjuangan..

Aku ikhlaskan juga hati ini untuk menerima semuanya seadanya..

Oh Cuti...

Kenapa la kau tak jadi!!

huhuhuhu...





No comments:

Teman Bagaikan Keluarga