Pages

Sunday, August 21, 2011

Berbuka Puasa di Luar?Tapi di mana?

Lepas balik dari keje pagi kira2 pukul 3..

Aku dapat panggilan dari adik aku yang duduk kat asrama..

Dia suruh pegi sekolah dia..

Sebab minggu ni tadi dia tak dapat balik coz ada kursus nadwah..

Macam2 dia pesan..

Roti John la..

Air tebu la..

Mee Kolok la..

Siap pesan untuk kawan dia lagi tu.. Kebab daging tak nak sayur..

huhuhu..

Oleh kerana adik aku tu selalu sangat buat muka kesian..

Maka kami pun mengasihani dia..kehkehkeh..

Lepas pergi sekolah dia..

Kami (aku,mak,abang,kakak ipar aku..adik perempuan aku,kazen perempuan aku n anak buah kesayangan aku) pergi carik tempat untuk berbuka puasa..

Oleh kerana semuanya adalah perancangan last minit,

Kami merancang untuk pergi ke tempat makan yang paling dekat..

Kat Singapore Chicken Rice(SCR)kat EMART matang..

Bila kami sampai sana rupa2nya..

Dah full..

Malas nak fikir panjang lagi..

Kami terus menuju ke Saddart Court Kuching..

Stail Buffet la plak..

Tak nak la..

Dah la orang penuh..

Nak kena berebut plak time amek makanan..

Hmmmmm..

Tak jadi makan kat situ kami try plak tengak kat Selera Asam Payak yang tak jauh dari situ..

Tutup la plak..

Apa la nasib..

Azan maghrib dah berkumandang di radio Sarawak Fm..

Telan air liur je la..

huhuhu..

Kami masih lagi tak putus asa..

Cuba plak pergi tengok restoran Liza Cafe..

Itu pun nasib tetap tak menyebelahi diri..

Adeh..Perut ni makin berkeroncong plak lepas azan maghrib tadi..

Sabar wahai perutku yer..

Then kami tanpa ragu2 terus menuju ke SERAPI CORNER..kat batu 7..

Pooooonnnnn Penuh..

Dugaan betul la..

huhuhu...

last pergi plak mencuba nasib kat SCR Batu 7 plak..

Ponnnn penuh..

Tapi kali ni tak dapat nak bertolak ansur lagi..

Masuk jer la walaupun penuh..

kehkehkeh..

Searching punya searching...punya searching..

Hah!!!

Dah ada family yang dah nak habis makan..

Buat muka tak malu berdiri dekat ngan meja tu..

N wat muka kesian tunggu meja kosong..

Ahahahaha...

Tak sampai 2 minit diorang dah start bangun..

huhuhu..

Serba salah pon ada wat muka kesian tak tentu pasal tadi..hehehe..

Tapi terima kasih banyak2 yer wahai manusia yang prihatin dengan keadaan orang lain..

terima kasih banyak2..

hehehehe...

Akhirnya kami berbuka puasa di SINGAPORE CHICKEN RICE BATU 7..

End of Story..

hehehehe..

No comments:

Teman Bagaikan Keluarga